Megkaptad a várva-várt gyűrűt, és nekiállnál szervezni az esküvődet, de még nem tudod, hogy hogyan kezdj neki, mert nem csináltál még ilyet? Ne aggódj, nem vagy egyedül:) Az alábbi cikk abban segít, hogy milyen sorrendben érdemes haladni a szervezés során, hogy elkerüld a sok telefonálással járó átszervezéseket.
A legeslegelső lépés: eldönteni, hogy Te szeretnéd megszervezni az esküvődet, vagy nem szeretnél ezzel foglalkozni, és esküvőszervező segítségét szeretnéd igénybe venni. Ha esküvőszervezőt fogadsz, akkor értelemszerűen az első lépés a Neked tökéletes esküvőszervező megtalálása, ezután ő már mondani fogja sorra a következő lépéseket:)
Ha úgy döntesz, hogy saját magad szervezed meg az esküvődet, akkor attól függően, hogy mik az elképzeléseitek, többféle sorrendben is lehet haladni.
A költségvetési keret – ha véges – elég sok mindent meghatároz. Ha szűkös a keret, akkor a választható helyszínek listája vagy a vendéglista egyből csökken, és/vagy néhány szolgáltatóról illetve igényről le kell mondani. A helyszín és a vacsora együtt gyakran megközelíti vagy akár el is éri a teljes esküvői költségvetés 50%-át, így nagyon fontos előre meghatározni, hogy van-e olyan keret, ami fölé semmiképpen nem szeretnétek menni. Ha megvan az összeg, akkor osszátok el 2-vel, majd a tervezett vendéglétszámmal, így megkapjátok azt a fejenkénti költséget, ami belefér Nektek. Ha ez olyan alacsony, hogy esélytelennek látszik olyan helyszínt találni, ahol ennyiből ki lehet hozni, akkor 4 lehetőségetek van:
Ha nincs megszabva szigorú keret, hanem olyan álomesküvőt szeretnétek, amilyet megálmodtatok, akkor ez az első lépés természetesen kiesik, és kibővül az elérhető szolgáltatók és helyszínek listája, így a szervezés is könnyebb lehet.
Általában ez az “ajánlott” első lépés, hiszen a helyszínen rengeteg múlik. Egyrészt a budget felét ez adja, másrészt meghatározza, hogy hány embert lehet elszállásolni, ráadásul az adott helyszín közelében érdemes szolgáltatókat keresni, hogy ne minden szolgáltató az ország különböző pontjából utazzon oda, és még a dekoráció stílusába is beleszólhat, hiszen nem minden teremhez illik mindenféle stílus és szín.
Az esküvői helyszín kiválasztásakor amellett, hogy milyen típusú helyszínt szeretnétek (kastély, szabadtéri, vízparti, modern, hotel, stb.), figyelembe kell venni az elhelyezkedést, a közlekedést, a szálláslehetőségeket, a vacsoralehetőségeket, a kölcsönös szimpátiát, a mosdók méretét, a minimum és maximum létszámot, és persze az árat is, ezért a helyszín kiválasztása – hacsak nincs meg az álomhelyszín már az esküvőszervezés kezdete előtt – igencsak hosszadalmas lehet.
A keresettebb helyszínek nagyon hamar betelnek, ezért is célszerű ezzel kezdeni, hogy ha megvan a helyszín, legyen még szabad időpont. Ráadásul a dátum és helyszín ismerete nélkül egyik szolgáltató sem fog tudni pontos árajánlatot adni, és azt sem tudja garantálni, hogy az esküvőtök napján még szabad lesz.
Mielőtt a helyszínekkel mentek egyeztetni, hasznos lehet elolvasni ezt a cikkünket, hogy felkészülten tudjatok kérdezni a helyszínektől 😉
Ha a praktikusságra törekszünk, akkor a dátum a következő, hiszen minden más szolgáltató lefoglalásához a helyszín mellett a dátumra is szükség van. Gyakran előfordul, hogy a dátum valamilyen szempontból fontos és fix (például évforduló, vagy egy számmisztikailag szép szám), ilyenkor természetesen előre lehet venni a dátum meghatározását, és csak utána helyszínt keresni. Ennek annyi hátránya van, hogy ha későn kezditek el a szervezést, akkor lehet, hogy pár helyszín már foglalt lesz, de így is lehet még sok közül választani.
Egyrészt el kell dönteni, hogy anyakönyvvezetőt vagy szertartásvezetőt szeretnétek. A kettő közti különbséget ebben a cikkben találjátok. Érdemes az anyakönyvi hivatalban utánakérdezni, hogy vállalnak-e külső helyszínen szertartást, ha igen, mennyiért, hogy aztán össze tudjátok hasonlítani a szertartásvezető ajánlatával. Ha szertartásvezetőt választotok, akkor nagyobb a szabadság, hiszen több szolgáltató közül lehet válogatni, ha anyakönyvvezetőt szeretnétek, akkor érdemes minél hamarabb lefoglalni a dátumot és az időpontot.
Ezek azok a szolgáltatók, akiket, ha az előző pontokkal már megvagytok, minél hamarabb érdemes lefoglalni, nehogy pont az legyen foglalt a kinézett dátumon, akit szeretnétek.
A menyasszonyi ruha kiválasztását két okból is érdemes hamar elkezdeni. Az egyik, hogy mire megtalálod A ruhát, az időbe telhet, még akkor is, ha egészen konkrét elképzelésed van róla. Sokszor megtörténik, hogy ami képeken tetszik, az a valóságban felpróbálva már nem annyira előnyös, vagy egyszerűen nem tetszik, ha a tükörbe nézel. Érdemes többfélét felpróbálni, amíg egyszer csak meg nem lesz az a bizonyos “wow” érzés. A másik ok, hogy ha meg is találtad A ruhát, akkor is előfordulhat, hogy az egyik szalonban már foglalt a Nagy Napra, és másik szalont kell keresni, ahol megtalálod ugyanazt a ruhát. Ha szalonból bérelsz, akkor tehát az időpontok telhetnek be, ha pedig használtan vennéd meg, akkor sok idő lehet, mire egy pont tökéleteset találsz a hirdetések között, amire aztán gyorsan le is kell csapni.
Az esküvői öltöny kiválasztása is időigényes lehet, főleg, ha még színt, szabást, stb. is kell választani, aztán elmenni levetetni a méreteket, majd hetek, mire elkészül az öltöny, végül próba, méretre igazítás.
A gyűrűknél is fennáll az a “veszély”, hogy élőben abszolút nem az tetszik, mint ami a képeken. Lehet például, hogy biztos vagy benne, hogy fehéraranyat szeretnél, de felpróbálva egyik sem tetszik nagyon, majd egy sárgaarany gyűrűnél érzed azt, hogy megvan a tökéletes (megtörtént eset, saját tapasztalat:P). Ráadásul a választék is egyre szélesebb, választani kell, hogy arany vagy nemesfém, esetleg más anyagból szeretnéd, ha arany, akkor sárga, fehér, vagy vörös arany, esetleg ezeknek egy kombinációja, ha színes, akkor két- vagy háromszínű, milyen széles legyen, szeretnél-e bele követ, egyet vagy többet, cirkóniát vagy gyémántot, legyen-e benne gravírozás vagy vésés, és esetleg legyen-e kevésbé szokványos alakja, vagy maradjon sima karika. És akkor még azt is el kell dönteni, hogy találtok-e olyan gyűrűt, ami Neked és a párodnak is tetszik, vagy neki másféle lesz, de akkor neki is el kell döntenie külön, hogy milyet szeretne:) Éppen ezért erre is időt kell hagyni, végigjárni pár karikagyűrű boltot, felpróbálni minél többféle gyűrűt. Ha megszületettt a döntés, akkor a legtöbb helyen 4-5 hét közötti gyártási idővel lehet számolni, de van, ahol a készletről is lehet venni gyűrűt, ebben az esetben azonnal ki is sétálhattok vele.
Kezdj el gondolkozni azon, hogy milyen sminket, illetve frizurát szeretnél majd, illetve hogy otthon szeretnél készülődni vagy a helyszínen, mert ahhoz közeli szolgáltatókat érdemes keresni (a körmös kivételével, mert azt az esküvő előtt pár nappal bárhol megcsináltathatod). Az esküvő előtt pár hónappal érdemes próbasminket és próbafrizurát csináltatni, hogy ha esetleg nagyon rosszul sikerülne és szolgáltatót kell váltani, akkor még legyen időd másikat találni, és ott is elkészíteni a próbákat.
A tortára azért érdemes hagyni pár hetet, mert a főszezonban sok szolgáltató csak pár hetes átfutási idővel vállalja, ha sok a megrendelésük. És persze itt is el kell dönteni, hogy milyen tortát szeretnétek, milyen ízűek legyenek a rétegek, és persze előkóstolni sem árt 😛
Ezután már csak a kisebb dolgok maradnak: menyasszonyi, vőlegény és menyecske cipő, menyecske ruha, ékszerek, köszőnőajándék, szülőköszöntő, nászajándékgyűjtő, vendégkönyv, és az ezekhez hasonló apróságok.
Igen! Ha van bármilyen szolgáltató, vagy akár helyszín, akihez mindenképpen ragaszkodtok, akkor az az első, hogy vele kiválasztotok egy dátumot, ami még szabad neki, és minden más csak utána jön.
You must be logged in to post a comment.
© 2022 Minden jog fenntartva!